0

کاربرد قفل باشگاهی یا قفل کمد باشگاه چیست؟

image 1 scaled

بنا بر گزارش گروه فنی و مهندسی تیک تاک قفل باشگاهی یکی دیگر از انواع دستگاه اکسس کنترل می باشند که برای کنترل دسترسی افراد باشگاه به کمد های داخل باشگاه ورزشی می باشد

قفل کمد باشگاه
قفل کمد باشگاه

در گذشته کمد باشگاه ها به صورت سنتی مورد استفاده قرار می گرفتند به این صورت که هر شخص باید در هنگام ورود یک کلید مکانیکی از باشگاه دار تحویل میگرفت و با استفاده از آن کلید میتوانست از قفل کمد باشگاه استفاده نماید.

این امر مشکلات بسیار فراوانی را برای عضو و باشگاه دار ایجاد میکرد که یکی از این مشکلات گم شدن و یا خرابی قفل ها در استفاده ی طولانی می شد که باشگاه دار مجبور میشد هزینه زیادی را بابت تعمیر قفل بپردازد . همچنین با توجه به متریال و طراحی این کلید ها امکان استفاده از آن ها در استخر ها امکان پذیر نبود و مشکلاتی را برای اعضای استخر ایجاد مینمود.

اما با پیشرفت تکنولوژی و فراگیری استفاده از دستگاه اکسس کنترل دیگر نیازی به استفاده از کلید های مکانیکی و قفل های باشگاهی قدیمی نیست و می توان از قفل های هوشمند کمدی استفاده نمود. با استفاده از قفل هوشمند کمد باشگاه دیگر نیازی به استفاده از کلید های مکانیکی و دردسر استفاده از آنها نیست و فرد از طریق مچبند باشگاهی و یا دستبند باشگاهی می‌تواند به راحتی اقدام به استفاده از کمد باشگاه کند.

از ویژگی های استفاده از دستبند باشگاهی مزیت ضد آب بودن آنها می باشد و همچنین به صورت ساعت و یا مجبند قابل استفاده می باشد که باعث جلوگیری از گم شدن مچبند می شود.

قفل های باشگاهی در انواع مختلفی موجود می باشند که نمونه RFID  این قفل ها استفاده بیشتری نسبت به نمونه های رمزی و یا اثر انگشتی دارد.

قفل های آنلاین و آفلاین باشگاهی

قفل کمد باشگاه ورزشی در دو نوع Offline  و Online  مورد استفاده قرار میگیرند که نمونه Offline  به دلیل راحتی استفاده و بدون نیاز به نرم افزار و کامپیوتر در باشگاه ها بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد در این روش در هنگام ورود اعضای باشگاه متصدی باشگاه یک مچبند فنری باشگاه به شخص می‌دهد که بر روی مچبند شماره کمد درج شده است و شخص اقدام به استفاده از کمد باشگاه می نماید.

اما در نمونه Online  قفل باشگاهی که بیشتر در باشگاه های بزرگ با تعداد کمد های بالا و به صورت یکپارچه به همراه نرم افزار باشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد نرم افزار باشگاهی شماره کمد را برای شخص مشخص میکند و عضو با نشان دادن مچبند خود به دستگاه مرکزی و باز شدن کمد می تواند از کمد استفاده نمیاد .

شاید بتوان یکی از مزیت های  مهم قفل های آنلاین نسبت به آفلاین را در عدم استفاده این قفل ها از باطری بیان نمود که این موضوع در دراز مدت هزینه های باشگاه دار را کاهش می‌دهد .

مدیر سایت

نظرات بسته شده است.