0

چگونه قفل برقی مناسب را برای درب انتخاب کنیم؟

انتخاب قفل برقی مناسب

قفل برقی شیشه سکوریت یک قفل برقی برای درب های شیشه ای سکوریت و قفل برقی شیشه میرال است.

معمولا قفل برقی شافتی از دو قسمت اصلی تشکیل شده است: بدنه قفل و سوراخ قفل. جزء کلیدی در بدنه قفل “زبان قفل” است که با “سوراخ قفل” همکاری می کند تا دو حالت “بستن درب” و “باز کردن در” را درک کند. یعنی زبانه قفل برای بستن درب داخل سوراخ قفل می شود و زبانه قفل از سوراخ قفل جدا می شود تا در باز شود. به دلیل قابلیت جمع شدن شفت، آن را “شفت الکتریکی” نامیدند. همچنین به دلیل همین ویژگی است که اغلب از قفل های برقی برای درب های شیشه ای و درهای چرخشی (بازشو دو طرفه) استفاده می شود. در عین حال، ویژگی‌های نصب قفل برقی “مخفی” آن برای مکان‌هایی با الزامات امنیتی بالا برای قفل‌ها و سیستم‌های کنترل دسترسی درب مناسب‌تر است.

1، نحوه انتخاب قفل شافتی برقی

در هنگام خرید قفل برقی ابتدا به حوزه کاربرد و ویژگی های قفل برقی درب توجه کنید. دو روش متداول برای انتخاب قفل برقی وجود دارد: انتخاب طبقه بندی و انتخاب کاربرد.

1) انتخاب طبقه بندی

اولین درب های اتوماتیک و درب های شیشه ای بیشتر توسط قفل های برقی بلات ساخته می شوند، دو نوع قفل برقی برای درب شیشه ای بدون قاب وجود دارد: قفل برقی مختص شیشه بدون سوراخ کاری.

(1)، قفل پیچ برقی اختصاصی: قفل برقی اختصاصی برای درب های اتوماتیک نیز نامیده می شود. اصل کار توسط سنسور یا تابلو کنترل دسترسی و غیره به یک قفل برقی دراپ بولت ارسال می شود. پس از اینکه قفل شفتی برقی سیگنال را دریافت کرد، ابتدا قفل را باز می کند و سپس سیگنالی را به درب اتوماتیک ارسال می کند تا درب باز شود. از آنجایی که قفل ابتدا باز می شود، واحد کنترل قفل سیگنالی را به کنترل کننده در ارسال می کند تا درب را باز کند، بنابراین از برخورد قفل توسط باز شدن در و عدم پریدن قفل جلوگیری می کند. و واحد کنترل قفل عملکرد تاخیر در خروجی سیگنال باز بودن درب را دارد، بنابراین به آن قفل بولت برقی اختصاصی می گویند.

مزایا: مزیت قفل شفتی برقی اختصاصی این است که باز کردن درب به صورت مخرب سخت است و باز کردن اجباری درب دشوارتر است.

معایب: با این حال، سیم کشی چنین قفل هایی پیچیده تر است. این فقط از یک تولید کننده حرفه ای درب های اتوماتیک است و قیمت نسبتاً گران است.

(2)، قفل برقی غیر اختصاصی: که یک قفل برقی معمولی معمولی است، این نوع قفل نمی تواند خروجی سیگنال باز شدن درب را به تاخیر بیندازد، فقط کنترل کننده دسترسی (سنسور) می تواند سیگنال باز کردن قفل را همزمان ارسال کند. زمان.

2) انتخاب برنامه

قفل درب برقی به طور کلی برای درب های شیشه ای استفاده می شود. با توجه به قفل درب شیشه ای بدون فریم، استفاده از گیره درب و سایر لوازم نصب ضروری است.

یک قفل درب برقی فقط می تواند یک درب را کنترل کند و درب دو شیشه ای به دو قفل درب برقی نیاز دارد. برای اکثر پروژه‌های سیستم کنترل دسترسی، توصیه می‌شود از گاوصندوق قفل درب برقی دراپ بولت استفاده کنید و در صورت از کار افتادن سیستم کنترل دسترسی می‌توان منبع تغذیه را قطع کرد و الزامات حفاظت در برابر آتش برای قطع برق برآورده شد. برخی از قفل های پیچ برقی دارای کنترل تاخیر و عملکرد تشخیص مغناطیسی درب هستند. عملکرد کنترل تاخیر پس از بسته شدن درب برای مدت معینی و سپس قفل شدن از تاخیر پشتیبانی می کند.

قفل برقی بلات معمولی دو سیم و قفل دراپ بولت برقی چند سیم در بازار موجود است. هنگامی که دو سیم هسته انرژی می گیرند، جریان مستقیماً سیم پیچ را برای ایجاد اثر الکترومغناطیسی هدایت می کند. نیروی الکترومغناطیسی قطعه فنر را برای کنترل کلید هسته آهنی جذب می کند. استفاده از گرما آسان است و نوسانات جریان به راحتی باعث خرابی قفل الکتریکی می شود. قفل های برقی چند سیمه به طور کلی دارای کنترل ریزتراشه هستند که نه تنها عملکرد قفل حالت قفل و سنسور تشخیص وضعیت درب را دارد، بلکه عملکرد یک قفل برقی توسط یک تراشه، عملکرد و قابلیت اطمینان کنترل می شود. توصیه شده.

برخی از مهندسین سیستم کنترل دسترسی به درها نمی دانند که قفل برقی دو سیمه یا چند سیمه را انتخاب کنند. در واقع تفاوت ها عبارتند از:

قفل دراپ بولت برقی چند سیمه توسط یک میکرو کامپیوتر تک تراشه کنترل می شود. جریان در حال اجرا قفل الکتریکی توسط میکرو کامپیوتر تک تراشه به صورت هوشمند کنترل می شود. بدنه قفل خیلی داغ نیست و دارای عملکرد کنترل تاخیر و عملکرد تشخیص مغناطیسی درب است. عملکرد کنترل تاخیر می تواند با فنر زمین سازگار شود. برای استفاده خوب درب، عملکرد نظارت مغناطیسی درب می تواند نظارت بر زمان باز و بسته شدن درب را به کنترلر ارائه دهد. اگرچه لزوماً از این عملکردها استفاده نمی شود، اما کیفیت و پایداری قفل های الکتریکی کنترل شده توسط میکرو کامپیوتر تک تراشه و قفل الکتریکی بدون کنترل تک تراشه در یک سطح نیستند.

قفل برقی دو سیم پیچ قطره ای ، ساختار داخلی بسیار ساده است، فقط مکانیزمی است که سیم پیچ الکترومغناطیسی را با جریان به حرکت در می آورد، جریان کار زیاد است و گرما به اندازه کافی شدید است که در زمان معینی به قفل الکتریکی آسیب برساند.

چگونه می توان در انتخاب قفل برقی کیفیت را تعیین کرد ؟

پس از آگاهی از نحوه انتخاب قفل پیچ برقی مناسب، باید شرایط خاصی را نیز بدانیم که کیفیت قفل برقی را از طریق آن تعیین کنیم، که عمدتاً با جنبه های خاص زیر مشخص می شود:

1، سطح

سطح قفل برقی برای درب شیشه ای باید دارای درخشش فلزی باشد، نمی تواند خراش های واضح داشته باشد، جریان آماده به کار حدود 300 میلی آمپر است، جریان عملیاتی کمتر از 900 میلی آمپر است. پس از یک دوره طولانی قدرت، سطح کمی داغ است، اما داغ نیست.

2، قدرت کافی

قدرت قفل دراپ بولت برقی باید کافی باشد. پس از فشار دادن فشار، قفل می تواند به طور خودکار جهش کند و قدرتمند شود. بهتر است 4000 بار تست تداوم انجام شود. اگر قفل در طول فرآیند ضعیف باشد، یا جهش در جای خود قرار نگیرد، یا جهش اگر بلند نشوید، فاقد صلاحیت در نظر گرفته می شود.

3، قفل کردن قطر زبان

قطر زبان قفل: 15-16 میلی متر مناسب است.

4، ولتاژ بالا و پایین

قفل درب شیشه ای بدون قاب به طور کلی می تواند بین 10 تا 18 ولت کار کند. برخی از تولید کنندگان همچنین می توانند 28 ولت را بدست آورند. منبع تغذیه بدنه قفل را می توان به طور مداوم تحت فشار قرار داد تا مقدار مقاومت در برابر فشار بالا را آزمایش کند و افزایش دمای آن را در فشار بالا آزمایش کند، نمی تواند از 20 درجه تجاوز کند، معمولاً در حدود 5 دقیقه اندازه گیری می شود. مصرف قفل در هنگام راه اندازی برق زیادی تولید می کند و مصرف بیش از نیمی از برق را در حالت آماده به کار کاهش می دهد.

5، جهت مخالف کار می کند

اجازه دهید قفل برقی برای درب شیشه ای در جهت مخالف کار کند، هنگامی که دوشاخه به سمت بالا حرکت می کند، بهتر است به صدا گوش دهید و پایین تر است. برای تحمل وزن 500-1000 گرم یا بیشتر لازم است.

6، قدرت بازیابی

با اعمال نیروی 200-300 گرم در موقعیت میانی نوک پاره شده (جهت نیرو جهت عمودی نوک است)، نوک باید به طور معمول کار کند. قفل را می توان به صورت دستی شلیک کرد تا انعطاف پذیری پاپ آپ و نیروی بازیابی دوشاخه را آزمایش کند.

7، جهت دار

بررسی اینکه آیا یک فرول پلاستیکی در خروجی اسپیگوت وجود دارد یا خیر، نقش هدایت کننده را ایفا می کند و مشاهده کنید که آیا اسپیگوت مایل است یا مغرضانه.

8، سیم بازخورد قفل پیچ برقی.

  • قفل‌های برقی دو سیم، بردهای مدار بی‌سیم یا قفل‌هایی هستند که جریان راه‌اندازی و جریان آماده به کار ندارند، فقط دارای سیم برق مثبت و منفی هستند.
  • قفل های برقی سه سیم دارای سیم برق مثبت و منفی هستند، یک سیم تشخیص قفل دیگر اضافه کنید.
  • قفل برقی پنج سیم دارای سیم های برق مثبت یا منفی هستند که مجموعه ای از سیم تشخیص موقعیت قفل یا موقعیت درب را اضافه می کنند (مجموعه سه خط، NO، NC، COM).
  • قفل های برقی شش سیم دارای یک سیم سیگنال سوئیچ دیگر بر اساس قفل پیچ برقی 5 سیم هستند (زمینه منفی مشترک).
  • قفل برقی هشت سیم دارای مجموعه ای از تشخیص موقعیت درب (3 خط) و مجموعه ای از تشخیص موقعیت قفل (3 خط) پس از داشتن سیم برق مثبت و منفی هستند.
  • قفل برقی ده سیم دارای یک جفت سیم دیگر بر پایه 5 سیم پیچ برقی قفل 8 سیم می باشد.

9، فیوز حرارتی

اگر قفل های پیچ برقی فیوز حرارتی نداشته باشند باعث سوختن قفل یا عواقب بیشتری در هنگام افزایش دما به مقدار مشخصی می شود و قفل با فیوز حرارتی می تواند منبع تغذیه قفل شده را در یک مقدار مشخص قطع کند. فیوزها به یک نوع تقسیم می شوند، یکی فیوز معمولی است، فیوز باید پس از انحلال تعویض شود و دیگری با عملکرد ریست. پس از وقفه، می توان آن را پس از مدت زمان معینی بازیابی کرد.

10، سیگنال سوئیچینگ

سیگنال سوئیچینگ به طور کلی یک سیگنال غیرفعال است، اما سیگنال غیرفعال مستعد تداخل است، بنابراین یک سیگنال سوئیچینگ با عملکرد کوپلینگ نوری نیز وجود دارد.

مدیر سایت

نظرات بسته شده است.