0

قفل مغناطیسی چگونه کار میکند؟

926436E8 4B8F 41BF AB22 70E8E48CAA2D scaled

قفل مغناطیسی یکی از مطمئن ترین قفل هایی هستند که می توانید داشته باشید. آنها بسیار قابل اعتماد هستند و به ندرت هک می شوند. علاوه بر این ، نصب آنها سریع و آسان است و دسترسی سریع به ساختمان را امکان پذیر می کند ، به همین دلیل است که قفل مغناطیسی درها یک انتخاب محبوب برای ادارات ، املاک مسکونی و تجاری است.

قفل مغناطیسی چیست؟

قفل مغناطیسی درب قفلی است که از جریان الکتریکی برای تولید نیروی مغناطیسی استفاده می کند. با توجه به افزایش مقاومت به دلیل جریان ، درها می توانند فشار را تحمل کنند ، بنابراین نمی توان آنها را بدون استفاده از روش دسترسی تأیید شده به زور باز کرد.

قفل الکترومغناطیسی چگونه کار میکند؟

برخلاف آنچه در مورد مغناطیس آموخته اید ، قفل های مغناطیسی در انتهای شمالی و جنوبی با یکدیگر کار می کنند و مهر و موم می شوند ، اما قفل های مغناطیسی درها از یک جریان الکتریکی برای تولید نیروی مغناطیسی قوی تر استفاده می کنند.

طریقه نصب قفل درب شیشه ای

قفل های مغناطیسی درها از نیروی الکترومغناطیسی برای جلوگیری از باز شدن درها استفاده می کنند ، بنابراین برای امنیت ایده آل هستند. قفل های مگنت مانند قفل شفتی  از یک آهنربای الکترومغناطیسی و یک صفحه آرماتور تشکیل شده اند. صفحه به در وصل می شود و مغناطیسی به قاب در. بسته به قفل انتخاب شده ، بستگی به ولتاژ – و قدرت – نیروی الکترومغناطیسی دارد. قاعده کلی این است که قفل الکترومغناطیسی گرانتر است و قدرت نگه داشتن آن بیشتر است ، می تواند از 250 کیلوگرم تا 1000 کیلوگرم متغیر باشد.

یک  قفل الکترو مغناطیسی هنگام فعال شدن  یک میدان مغناطیسی ایجاد می کند  و باعث می شود که یک صفحه  الکترومغناطیسی  و آرماتور به اندازه کافی به یکدیگر جذب شوند تا از باز شدن درب جلوگیری شود. از آنجا که آنها نیاز به برق دارند تا قفل بمانند ، این امر به آنها امکان می دهد از خرابی ایمن باشند ، و قفل الکترومغناطیسی درها را برای استفاده در خروجی های اضطراری ایمن می کند. اگر برق از طریق رله آتش یا دکمه تماس در آتش خاموش شود ، درب قفل می شود و به افراد اجازه می دهد از ساختمان خارج شوند.

استفاده از قفل مغناطیسی

قفل الکترومغناطیسی معمولاً در هتل ها ، ادارات و بلوک های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند زیرا ایمن ، قابل اعتماد و سریع نصب می شوند ، زیرا اجزای کمی وجود دارد.

آیا محیط کسب و کار شما ایمن می باشد؟

بسته به ساختمان تجاری که از آن محافظت می کنند ، ویژگی های سیستم ورودی درب تجاری می تواند بسیار متفاوت باشد. اگر یک مشاغل خرده فروشی دارای اتاق کارکنان خصوصی است و نمی خواهد مشتریان از طریق آن وارد عمل شوند ، یک  قفل مگنتی ساده و مقرون به صرفه کافی است. اما ، برای ساختمانهای تجاری بزرگتر ، مانند بیمارستان یا بلوک های اداری بزرگ ، سطح بالاتری از امنیت لازم است.

قفل الکترومغناطیسی

قفل مگنتی ریموتی  یک آهنربا است که ایجاد شده است هنگامی که جریان الکتریکی از طریق یک سیم با فنرهای متعدد در اطراف هسته آهنی، و یا یک شیر برقی (سیم فایل های داغ تک پیچیده در اطراف یک هسته فلزی) منتقل می شود. هنگامی که جریان الکتریکی مختل می شود سیم فلزی دیگر مغناطیس نمی شود. به دلیل ماهیت یک آهنربای الکترومغناطیسی ، نمی توان آن را ایمن کرد ، به این معنی که در نتیجه اضطراری یا قطع برق ، درها قفل می شوند. ویژگی داخلی باز کردن قفل در نتیجه قطع برق (که به آن خطای ایمن گفته می شود ) فرض اصلی عملکرد الکترومغناطیس یا ماگلاک است. 

در مواقع اضطراری یا قطع برق برای غیرفعال کردن قفل ها ، آهن ربا را می توان با یک دکمه ، صفحه کلید یا کارت خوان که به طور موقت جریان الکتریکی را قطع می کند ، دستکاری کرد. پس از چند ثانیه ، جریان برمی گردد و هنگامی که در بسته می شود ، درب مغناطیسی را به چارچوب در وصل می کند. این قفل با چسباندن صفحه ای از فلز مغناطیسی (معمولاً آهن) به در و الکترومغناطیس به چارچوب در ساخته می شود.

مزایا

  • قفل در مواقع اضطراری باز می شود (ایمن نیست).
  • قفل را می توان با هر روش پیام رسانی الکتریکی (کد کلید ، کارت کشیدن ، سنسور حرکت ، بیومتریک و غیره) باز کرد.
  • آهنرباهای الکتریکی با مجموعه وسیعی از گزینه های نیروی نگهدارنده در دسترس هستند. به طور معمول ، از 180  تا 500کیلوگرم  یا بیشتر از نیروی نگهدارنده.

معایب

  • امنیت را می توان با قطع برق ساختمان (که به آن خطای ایمنی می گویند) برطرف کرد.
  • بسته به فاصله بین در و قاب ، ممکن است بتوان در را باز کرد (نیروی مورد نیاز بر اساس نیروی نگهدارنده قفل مغناطیسی است

هنگام انتخاب کدام قفل مغناطیسی را انتخاب کنید ، باید تعدادی از عوامل را در نظر بگیرید – نه تنها در رابطه با قفل مغناطیسی ، بلکه نوع و اندازه در ، هدفدر و هدف و دفعات استفاده.

R GL دارای طیف وسیعی از قفل های مغناطیسی است ، اما برای تجزیه آن به سادگی در 4 اندازه مجزا وجود دارد:

  1. Tk60 – ا حدود 100 پوند یا 60 کیلوگرم نیروی نگهدارنده را تأمین می کند. این برای استفاده در کابینت ، جعبه ، ماشین آلات و تعدادی دیگر از راهحل های کنترل دسترسی سفارشی ایده آل است.
  2. Tk180 –   حداکثر 300 پوند یا 180 کیلوگرم نیروی نگهدارنده را تأمین می کند و بیشتر در پروژه های کنترل دسترسی کم خطر و در مکانهایی کهفضا مشکل ایجاد می کند ، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. برای اکثر مشاغل مناسب است ، اما اغلب به نفع نادیده گرفته می شود.
  3. TK280 –  این مدل از قفل الکترومغناطیسی محبوب ترین قفل ها در صنعت کنترل دسترسی هستند. آنها تا 600 پوند یا 280 کیلوگرم نیروینگهدارنده را تأمین می کنند. آنها برای اکثر انواع درها مناسب هستند و مقدار زیادی از نیروی نگهدارنده را در محلول قفل چگالیده ارائه می دهند

مدیر سایت

نظرات بسته شده است.