0

دزدگیر اماکن و دزدگیر منزل چیست و چه کاربردی دارد.

دزدگیر اماکن

شرایط کنونی جامعه ما ایجاب می کند که حفاظت بیشتری از اموال و دارایی خود داشته باشیم، نصب دزدگیر اماکن برای منزل و یا هرمکان دیگر مهمترین و بهترین راه برای حفاظت است.دزدگیر اماکن قابلیت پیشگیری از سرقت را دارد،ودرمقابل دوربین مداربسته که فقط به عنوان نظارت میتوان از آن استفاده کرد و در پیشگیری از دزدی تقریبا هیچ تاثیری ندارد،بسیار موثر تر و کارامد تر میباشد.  اما تهیه و استفاده از دزدگیر اماکن و منزل نیاز به رعایت نکاتی دارد که در ادامه به آن میپردازیم

1-درهنگام خرید دزدگیر اماکن به نوع , برند , گارانتی و قیمت دستگاه توجه کنید,دستگاه های به روز سیم کارتی هستند و امکانات زیادی را برای شما به همراه می آورند.سعی کنید دستگاهی را خریداری کنید که شرکت خدمات دهنده آن داخل کشور باشد و از لحاظ خدمات درآینده شمارا دچار مشکل نکند.بعضی از برندها وارداتی جدید شاید فقط یک یا دو پارت وارد ایران شده باشد و ممکن است درآینده دیگر وارد نشود که این باعث مشکل در خدمات آینده میشود.بنابراین از برندهایی استفاده کنید که قدمت زیادی دارند و در کشور شناخته شده هستند و خدمات آنها پایدار است.مانند برندهای ایرانی :فایروال،کلاسیک،سایلکس،فایو استار،گپ،مستر،و …




2-بهتراست نصب دزدگیر منزل را به شرکت ها بسپارید تا اینکه با نصاب ها به صورت مستقیم کار کنید زیرا شرکت ها موظف به ارائه گارانتی هستند.ولی نصاب ها ممکن است برای خدمات دست شما را خالی بگذارند زیرا کسی آنها را موظف به ارائه خدمات نمی کند.از شرکتی دزدگیر اماکن بخواهید که بعد از کارشناسی، کل سیستم را برای شما نصب کرده و در انتها باشما تسویه حساب کند.بعضی از شرکت ها ابتدا دزدگیر و لوازم رابه شما می فروشند و شما پس از دریافت اجناس و تسویه ،شماره نصاب را به شما میدهند تا برای نصب هماهنگ کنید،دراین صورت نصاب دزدگیر اماکن ممکن است شمارا اذیت کرده و از لحاظ هزینه و نوع کار کم کاری کنند.




3-شماره تلفن چند نفر از همسایه هایتان را داشته باشید و هنگام نصب به حافظه دستگاه بدهید تا درصورت فعال شدن، دستگاه بتواند با آنها تماس بگیرد و از انها بخواهد که به منزل شما سر بزنند.تا از اینکه آیا آلارم دزدگیر منزل کاذب بوده و یا منزل شما مورد سرقت قرارگرفته مطمئن شوید.

4-دزدگیر اماکن باید به طور دوره ای هر 1 ماه یک بار و یا قبل از رفتن به مسافرت کنترل شود. بدین صورت که دزدگیر را توسط ریموت یا نرم افزار فعال کرده سپس وارد خانه شده تا دزدگیر فعال شود و آژیر بزند، با شماره تماس های ذخیره شده در تلفن کننده تماس گرفته و پیامک دهد. در این حالت نباسد دزدگیر را سریع غیر قعال کنید و اجازه دهید 10 الی 15 ثانیه صدای آژیر ادامه پیدا کند تا تلفن کننده به طور کامل با تمام شماره هایی که به آن داده اید تماس بگیرد. باتری داخل دستگاه دزدگیر اماکن نیز باید هر دو سال یکبار تعویض شود زیرا باتری های دزدگیر اماکن حدودا هر دو سال یکبار فاسد می شوند.

مقایسه دزدگیر های ارزان چینی با دزدگیر های اماکن ایرانی

 اگر به دنبال خرید دزدگیر ارزان قیمت برای منزل خود هستید این متن را حتما بخوانید.
دزدگیر های چینی اصطلاحا خانگی که ارزان فروخته میشوند و قالبا در یک پک بسته بندی شده با نامهای گوناگون ارائه میشوند  نسبت به دزدگیر های ایرانی خودمان که به انها شاید صنعتی یا اماکن هم بگویند دارای نقطه ضعف های مهمی هستند.
دزدگیر های چینی معمولا در یک پک شامل پنل اصلی ،یک یا دو عدد چشمی،یک اژیر کوچک،دو عدد ریموت در یک بسته بندی فروخته میشوند.
حال این سیستم را با سیستمهای دزدگیر ایرانی مانند فایروال،کلاسیک،سایلکس،فایو استار و … مقایسه میکنیم.

باطری پشتیبان:
باطری که قسمت مهم دزدگیر میباشد باید قابلیت نگه داری سیستم تا حداقل یک هفته را در صورت قطع برق داشته باشد.
در دزدگیر های اماکن ایرانی میتوان یک باتری 12 ولت 4.5 یا 7.5 امپر بزرگ قرار داد که قابلیت نگهداری برق برای دزدگیر تا حدود یک هفته را دارد اما در دزدگیر های چینی یک باتری شارژی کوچک که اندازه 2 عدد باتری قلمی است وجود داری که حداکثر 24 ساعت بتواند سیستم را روشن نگه دارد.و این نقطه ضعف این دستگاهها است.

اژیر:
دزدگیر های ایرانی علاوه بر اژیر داخلی دارای کانکتور بلندگو نیز میباشد که صدای این بلندگو ها به مراتب بیشتر و شکه کننده نسبت به اژیر های کوچک و کم صدای این دزدگیرها میباشد که اصلا صدا از منزل بیرون نمیرود.این دستگاهها قابلیت نصب بلند گو را ندارند زیرا بلندگو ها با جریان AC ترانس کار میکنند و دزدگیر های چینی فقط اداپتور DC دارند که جریان کمی میدهد.

قابلیت نصب چشمی باسیم
دزدگیر های ایرانی برند علاوه بر چشمی بیسیم دارای 4 زون میباشند که به هر کدام میتوان تعداد زیادی چشمی با سیم به طور سری متصل کرد اما در دزدگیر های چینی فقط میشود از چشمی بیسیم استفاده کرد.

خدمات و پشتیبانی:
دزدگیرهای بی کیفیت و پر خطای چینی معمولا دارای گارانتی و خدمات پس از فروش بدرد بخوری نیستند و در صورت خرابی امکان تعمیر انها دشوار است و باید تعویض شوند اما تمام دزدگیر های ایرانی معمولا دارای 18 ماه گارانتی و خدمات پس از فروش طولانی مدت هستند و در صورت خرابی جا و مکان و دفتر خدمات این شرکتها مشخص است و شما میتوانید مراجعه کنید.
در پایان باید گفت که اگر میخواهید پولتان را دور نریزید یکبار دزدگیر خوب نصب کنید و منزل خود را بیمه کنید .هزینه بالاتر دزدگیر های ایرانی بخاطر قویتر بودن و با کیفیت بودن  این سیستمها است و بی دلیل نیست.

تفاوت دزدگیر با تلفن کننده سیم کارتی با خط ثابت

تلفن کننده دزدگیر های اماکن در دو نوع سیم کارتی و خط ثابت وجود دارند که هر کدام مزایا و معایبی دارند که در ادامه به ان خواهیم پرداخت.
تلفن کننده های خط ثابت دزدگیر به خط ثابت تلفن محل نصب متصل شده و در هنگام تحریک به شماره هایی که به حافظه ان داده شده تماس میگیرد و پیغام ضبط شده را پخش میکند.پس در صورت قطع سیم تلفن از بیرون ساختمان توسط سارق دیگر تلفن کننده عمل نخواهد کرد.و فقط صدای اژیر در محل وجود خواهد داشت.این تلفن کننده ها امکان فعال و غیر فعال کردن دستگاه از محلی دیگر از طریق تلفن را ندارند.شما میتوانید حدود 20 شماره تلفن به حافظه دستگاه برای تماس در هنگام سرقت را بدهید.

در تلفن کننده سیم کارتی دزدگیر علاوه بر تماس و پخش پیام در هنگاه تحریک شما پیامک هایی نیز دریافت میکنید که گزارشاتی از قبیل فعال و غیر فعال شدن سیستم توسط کاربران دیگر،تحریک سیستم در هنگاه سرقت،اعلام زون تحریک شده در محل،قطع جریان برق شهر،و…را به شما اطلاع میدهد.
همچنین از طریق این تلفن کننده شما میتوانید با ارسال پیامک از هر نقطه از کشور دزدگیر را فعال و یا غیر فعال کنید که این کار از طریق اپلیکیشن های مخصوص این سیستم ها هم امکان پذیر میباشد.
محل نصب تلفن کننده سیم کارتی باد از لحاظ انتن دهی بررسی شود  تا انتن دهی ضعیف نباشد زیرا عملکرد سیستم را دچار مشکل کرده و ضریب امنیتی را پایین میاورد .

از جمله دیگر مزایای سیستم اعلام سرقت سیم کارتی می توان به قابلیت کنترل پذیری بالا درآنها اشاره نمود امروزه همچنین نرم افزارهایی برای راحتی کار کنترل این سیستم ها بر روی گوشی ها می توان نصب نمود که این نرم افزارها قابلیت های تنظیم دستگاه و کنترل آن را می توانند بطور کامل انجام دهند از جمله این امکانات می توان به موارد زیر اشاره نمود.

    امکان روش و خاموش کردن دستگاه از راه دور با SMS و نرم افزار موبایل
    امکان فعال و غیر فعال کردن رله ها از طریق SMS و نرم افزار موبایل
    امکان مشاهده شارژ سیم کارت از طریق SMS و نرم افزار موبایل
    امکان شارژ سیم کارت از طریق SMS و نرم افزار موبایل
    امکان ضبط پیام بر روی تلفن کننده سیم کارتی
    امکان ارسال پیامک در صورت قطعی برق
    امکان ارسال پیامک در هنگام فعال و غیر فعال کردن دستگاه
    قابلیت ارسال پیامک برای اطلاع وضعیت های مختلف کاری
    امکان وصل کردن تلفن خط شهری برای پشتیبانی بیشتر تلفن کننده
    امکان ارسال پیامک در هنگام فعال و غیر فعال کردن دستگاه
    قابلیت ارسال پیامک برای اطلاع وضعیت های مختلف کاری
    امکان وصل کردن تلفن خط شهری برای پشتیبانی بیشتر تلفن کننده
    امکان کنترل از راه دور برای مشاهده میزان آنتن دهی تلفن کننده
    و چندین و چند امکان دیگر

چند نکته ساده برای افزایش ایمنی منزل شما

یک سیستم امنیتی برای منزل بهترین راه برای اطمینان از این موضوع است،که خانه و محل کار شما از دسترس سارقین در امان می ماند.چندین اقدام امنیتی برای بالا بردن امنیت منزل شما وجود دارد، در این مقاله به چند مورد از اقدامات امنیتی می پردازیم.

بیشترین سرقت‌ها در چه زمانی انجام می گیرد

رایج ترین  زمان برای سرقت بین ۱۰ صبح تا ۳ بعد از ظهر است، تایمی که بیشتر اعضای خانواده سر کار هستند و یا زمان هایی  که سارق منزل شما را تحت نظر گرفته و مطلع باشد که شما از منزل خارج شده‌اید.

امروزه بیشتر کارشناسان و مشاوران امنیتی در زمینه سرقت تحقیقاتی کردند و بهترین راه ها را برای حفاظت از منزل شما در مقابل سرقت پیدا کرده‌اند، که مهمترین آنها نصب دزدگیر اماکن بوده است.

جلوگیری از سرقت با سیستم امنیتی

اگر می خواهید از وقوع سرقت منزل جلوگیری کنید، باید حتماً یک سیستم بازدارنده برای منزل و یا محل کار خود نصب کنید زیرا بعضی از سیستم های حفاظتی امنیتی، بازدارندگی ندارند مانند دوربین‌های مداربسته، زیرا سارق می‌تواند روی خود را پوشانده و یا به دوربین‌ها خسارت وارد کند تا عمل فیلمبرداری آن را مختل کند. دانستن رفتارها و انگیزه ها و الگوهای موجود در پشت سرقت می تواند به شما در چگونگی جلوگیری از آن کمک کند، بر اساس تحقیقاتی که به عمل آمده است فصل تابستان بیشترین آمار سرقت را داشته و آن به دلیل مسافرت ها و تایم های بیشتری که شما در خانه نیستید.

سارقین منزل  یا حرفه‌ ای هستند یا سارقین معمولی, دانستن این امر هم به شما برای حفاظت از منزل تان کمک می کند.اکثر سرقت ها از قبل برنامه‌ریزی شده است و سارقین یا به مدت طولانی منزل و رفت و آمد شما را زیر نظر گرفته و موقعیت محل سکونت شما را بررسی کردند و یا کسانی بودند که در نزدیکی شما زندگی می کردند. همیشه قرار نیست مانند فیلم ها سارقین آشکار نباشند و یا در تاریکی شب و با لباس های سیاه ظاهر شوند، بلکه برعکس بیشتر آنها افرادی با ظاهری عادی هستند که در محل شما در کمین هستند. بهترین راه حل برای شناسایی آنها این است که برای یک مدت طولانی افرادی که اطراف منزل شما رفت و آمد می‌کنند را کنترل کنید اگر به شخص مشکوکی که یا اهل محل شما نیست و یا برای مدتی اطراف منزل شما پرسه می زند و یا وسیله نقلیه ناشناسی که مدام اطراف خانه شما پارک هستند برخورد کردید با همسایگان و یا اطرافیان در میان بگذارید و بیشتر از منزل خود محافظت کنید.

یکی از راه های رایج انواع سرقت ها این بوده است که سارقین خود را به عنوان مامورین شهرداری فروشندگان اجناس خانگی و یا تکنسین های ابزارآلات و برق و غیره جا می زنند تا از این طریق بتوانند به راحتی وارد منزل شما شوند و موقعیت منزل شما را نیز از داخل بسنجند بنابراین داشتن سیستم امنیتی و حفاظتی مانند دزدگیرهای اماکن و دوربین‌های مداربسته می‌تواند منزل شما را از سرقت در امان نگه دارد. 

بیشتر سرقت‌ها بین ۸ تا ۱۰ دقیقه طول می کشند وسارقین بیشتر از پنجره ها وارد می شوند و در این زمان اموال با ارزش را با خود می‌برند ، برای جلوگیری از این مورد علاوه بر داشتن یک سیستم امنیتی مانند دزدگیر منزل که اولین اقدام مهم می باشد باید اموال با ارزش را در مکان‌های امن جاسازی کنید. معمولا منازلی مورد سرقت واقع می‌شوند که دسترسی آسان دارند مانند: ساختمان های قدیمی که حتی مجهز به درب و پنجره های ضد سرقت نیستند ،یا منزلی دارای  حیاط با دیوارهای کوتاه ، یا از نظر موقعیت, منزل در کوچه هایی قرار دارد که دید کافی ندارند و یا فضای نوری مناسبی ندارند. شما برای حفاظت از منزل و محل کارتان به چیزی بیشتر از یک درب قفل شده نیاز دارید. گاهی باورهای غلط باعث می شود منزل شما بیشتر تهدید شود مانند: روشن گذاشتن یک چراغ، زمانی که در منزل نیستید شاید این یک عمل هوشمندانه به نظر بیاید.

اما فقط مواردی جواب می‌دهد که  نور چراغ به چشم سارق بخورد، ولی اگر چراغ روشن باعث شود محیط منزل شما قابل دید باشد این امر بر عکس کار کرده و سارق را بیشتر کمک می کند ،در ضمن به این نکته توجه فرمایید چراغ مدام روشن، این خود باعث تحریک سارقین می‌شود و این امر شک برانگیز می شود که این چراغ از قصد روشن گذاشته شده.  بنابراین می توانید به کمک بعضی از سیستم های دزدگیرخانه چراغ را روی تایمر گذاشته و در مواقع خاص آن را از راه دور خاموش و روشن کنید .

و در آخر به این امر می پردازیم که برای جلوگیری از سرقت منزل و محل کار خود علاوه  بر رعایت مسائلی که از دست شما به صورت فیزیکی بر می‌آید می‌توانید از سیستمهای حفاظتی و امنیتی استفاده کنید که این سیستم‌ها شامل تمام محیط ساختمان شما از ورودی نفر رو، پارکینگ، راه پله ها و در نهایت داخل منزل شما می شود. به عنوان مثال با داشتن یک آیفون تصویری می توانید زمانی که در منزل نیستید بررسی کنید چه کسانی به سراغ شما آمده اند زیرا گاهی سارقین با زدن زنگ درب شما می‌خواهند متوجه شود کسی در منزل هست یا خیر که این امر کمک می‌کند اگر سرقت رخ بدهد بتوانید تصویر و فیلم اشخاص را در دست داشته باشید .

داشتن دوربین مدار بسته در جلوی درب و راه پله، تمامی اتفاق ها را ضبط می‌کند و در اختیار شما می گذارد اما در نهایت هیچ کدام از این سیستم‌ها به طور قطع بازدارنده سرقت نیستند اما زمانی که شما از یک دزدگیر اماکن بروز، و هوشمند استفاده کنید علاوه بر خبر دادن به شما از طریق تماس و پیامک دارای سیستم هشدار صوتی با صدای بلند می باشد که هم باعث ترس سارق شده و هم تمامی همسایگان را مطلع از یک سرقت می‌کند.

مدیر سایت

نظرات بسته شده است.