0

انواع سیستم کنترل دسترسی و مزایا

FFDA9CC8 F7F0 4E80 8D2C D3236077B84E scaled


انواع سیستم کنترل دسترسی

وقتی بیشتر فکر می کنید فواید کنترل دسترسی کاملاً مشهود است. داشتن یک سیستم گسترده در ساختمان می تواند از کارمندان ، مشتریان ، اطلاعات ، تجهیزات و سایر دارایی های شما بدون هیچ گونه سوال محافظت کند.

سه نوع سیستم کنترل دسترسی

به طور خلاصه ، از کنترل دسترسی برای شناسایی فردی که کار خاصی انجام می دهد ، احراز هویت از آنها استفاده می شود و سپس اقدام به دادن فقط کلید درب یا ایستگاه کاری به آن فرد می شود که به آن نیاز دارند و نه چیزی دیگر. دستگاه اکسس کنترل  در سه تغییر وجود دارد : کنترل دسترسی اختیاری ، کنترل دسترسی مدیریت شده و کنترل دسترسی مبتنی بر نقش.

1. کنترل دسترسی اختیاری 
کنترل دسترسی اختیاری نوعی سیستم کنترل دسترسی است که صاحب مشاغل را مسئول تصمیم گیری در مورد مجاز بودن افراد در یک مکان خاص از نظر فیزیکی یا دیجیتالی می داند. DAC در مقایسه با سیستم های دیگر کمترین محدودیت را دارد ، زیرا اساساً به فرد امکان کنترل کامل هر شیئی را که در اختیار دارد و همچنین برنامه های مرتبط با آن اشیا را می دهد. اشکال در کنترل دسترسی اختیاری این واقعیت است که به کاربر نهایی امکان می دهد تنظیمات سطح امنیتی را برای سایر کاربران کنترل کامل کند و مجوزهای داده شده به کاربر نهایی در برنامه های دیگری که استفاده می کنند و به طور بالقوه منجر به اجرای بدافزار می شود به ارث می رسد بدون اینکه کاربر نهایی از آن مطلع باشد. 

2. کنترل دسترسی مدیریت شده

کنترل دسترسی مدیریت شده معمولاً در سازمانهایی که نیاز به تأکید بیشتری بر محرمانه بودن و طبقه بندی داده ها دارند (به عنوان مثال م institutionsسسات نظامی) مورد استفاده قرار می گیرد. MAC به صاحبان اجازه نمی دهد در مورد واحدهای موجود در واحدی یا تاسیساتی اظهار نظر کنند ، در عوض ، فقط مالک و متولی کنترل کنترل دسترسی را دارند. MAC به طور معمول تمام کاربران نهایی را طبقه بندی کرده و برچسب هایی را به آنها ارائه می دهد که به آنها امکان می دهد از طریق امنیت با دستورالعمل های امنیتی تعیین شده دسترسی پیدا کنند. 

3. کنترل دسترسی مبتنی بر نقش
RBAC همچنین به عنوان کنترل دسترسی مبتنی بر قانون شناخته می شود ، بیشترین درخواست را در مورد سیستم های کنترل دسترسی دارد. نه تنها تقاضای زیادی در بین خانوارها دارد ، بلکه RBAC در دنیای تجارت نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در سیستم های RBAC ، دسترسی توسط مدیر سیستم تعیین می شود و دقیقاً بر اساس نقش سوژه در خانواده یا سازمان انجام می شود و بیشتر امتیازات براساس محدودیت های تعیین شده توسط مسئولیت های شغلی آنها است. بنابراین ، به جای اختصاص دادن یک فرد به عنوان مدیر امنیتی ، در سمت مدیر امنیتی از قبل مجوزهای کنترل دسترسی به آن اختصاص داده شده است. RBAC زندگی را بسیار آسانتر می کند زیرا به جای اختصاص دادن دسترسی خاص به چند شخص ، مدیر سیستم فقط باید دسترسی به عناوین خاص شغلی را تعیین کند. 

مزایای کنترل دسترسی

1. دانستن اینکه چه کسی در هر زمان می آید و می رود
بسیاری از مشاغل دارای تجهیزات و دارایی های فیزیکی هستند که در سایت با ارزش هستند. یک سیستم کنترل دسترسی پیگیری می کند که چه کسی در حال آمدن و رفتن است تا اطمینان حاصل کند که کسی به ساختمان نفوذ نکرده است. اگر مشاغلی با تعداد زیادی کارمند بزرگ باشد ، برای همه دشوار است که بدانند چه کسی کارمند است و چه کسی نیست. یک سیستم کنترل دسترسی به جلوگیری از لیز خوردن غریبه ها در مکان شناسایی نشده کمک می کند. 

2. پیگیری کارمندان
اگر یک مشاغل دارای شیفت های متعدد است که گروه های زیادی از کارمندان در ساعت های عجیب و غریب رفت و آمد می کنند ، یک سیستم کنترل دسترسی می تواند به سازماندهی هرج و مرج کمک کرده و اگر کارمندی در ساختمان نیست ، شما را در صورت عدم وجود به شما اطلاع دهد. همچنین می تواند به شما کمک کند که چه کسی برای کار حاضر شده است و چه کسی حضور پیدا نکرده است.

3. اسناد و داده های حساس امن
بسیاری از مشاغل دارای اسناد یا داده هایی هستند که نباید برای همه افراد شرکت قابل دسترسی باشد. سیستم کنترل دسترسی به مشاغل اجازه می دهد تا دسترسی به مناطق خاصی را که سخت افزار یا نرم افزاری را در خود ذخیره می کنند ، محدود کند. 

4– کاهش سرقت و حوادث
سیستم کنترل دسترسی به مشاغل این امکان را می دهد که فقط به کارمندان مورد تأیید یا آموزش دیده مخصوص دسترسی به مناطقی که ممکن است وسایل با ارزش یا خطرناک را در خود جای دهند ، دسترسی داشته باشد. 

5. حفاظت از املاک چندگانه
یک سیستم کنترل دسترسی یکپارچه به یک کسب و کار اجازه می دهد تا به کارکنانی که نیاز به ورود به ساختمانهای متعدد یا همه ساختمان ها دارند اجازه دسترسی بدهد. 

6. دیگر نگران کلیدها نباشید
وقتی کارمندی کار خود را ترک می کند و نمی تواند کلیدهای خود را پس دهد ، کار با هزینه ساخت کلیدهای جدید و حتی شاید تعویض قفل گیر کرده است. وقتی کارمند کلیدهای شرکت خود را گم می کند نیز همین امر اعمال می شود. اگر کارمند شرایط بدی داشته باشد ، این احتمال که آنها سعی می کنند دوباره وارد ساختمان شوند و صدمه وارد کنند نیز از بین می برد. 

با یک سیستم اکسس کنترل ، تجارت می تواند دسترسی کارمند را از طریق سیستم به صورت دیجیتالی از بین ببرد.

کنترل دسترسی چگونه کار می کند

  1. 1.     ریدر برد بلند دسترسی براساس مدارک معتبر دسترسی به ساختمان را فراهم می کنند. مواردی مانند کارت کلید ، key fob یا بیومتریک مانند اثر انگشت ، همه موارد ثابت شده محسوب می شوند.
     
  2. خوانندگان درب به یک شبکه متصل هستند. هر شخصی که نیاز به دسترسی دارد یک کد به مدارک خود پیوند خورده است و سیستم تشخیص می دهد که مجاز به حضور در ساختمان است.
     
  3. افرادی که پس از ساعتها وارد ساختمان می شوند و یا در آنجا دزدی ایجاد می شود ، این نرم افزار افرادی را که به ساختمان وارد و خارج می شوند را ردیابی می کند و توانایی هشدار دادن به ناظران امنیتی ، صاحبان مشاغل و غیره را دارد.

نیازهای امنیتی و کنترل دسترسی شما

وقتی صحبت از محافظت از منزل یا محل کار و همچنین ساکنان ساختمان می شود ، کنترل دسترسی یکی از بهترین راه ها برای دستیابی به آرامش خاطر است. اما ، کنترل دسترسی چیزی فراتر از فقط امکان دسترسی افراد به ساختمان شما است ، کنترل دسترسی همچنین به شما کمک می کند تا به طور موثر از داده های خود در برابر انواع مختلف متجاوز محافظت کنید و خط مشی کنترل دسترسی سازمان شماست که کدام روش برای نیازهای شما مناسب است 

تعدادی از کنترل تردد  وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید ، بسته به نیازهای امنیتی شما در محل زندگی یا محل کار شما قابل استفاده است. 

در زیر به طور خلاصه خلاصه ای از سه نوع اساسی سیستم کنترل دسترسی است که در اختیار شرکت شما قرار گرفته است ، بنابراین می توانید مناسب ترین گزینه برای کارهای روزمره را مشاهده کنید.

انتخاب بهترین سیستم کنترل دسترسی برای سازمان شما

همانطور که مشاهده می کنید ، وقتی نوبت به انتخاب نوع دستگاه کنترل تردد مناسب برای سازمان شما می رسد ، تعدادی از عوامل در این امر دخیل هستند. برخی از این عوامل شامل ماهیت تجارت شما ، رویه های امنیتی درون سازمان و تعداد کاربران موجود در سیستم است. 

مکان های تجاری با برنامه های کاربردی کوچک یا اساسی احتمالاً کنترل دسترسی اختیاری کمتر پیچیده و استفاده بهتری دارند. اگر ، با این وجود ، اطلاعات بسیار محرمانه یا حساسی بر روی سیستم عامل کسب و کار خود دارید ، یک سیستم مدیریت دسترسی یا کنترل دسترسی مبتنی بر نقش دو گزینه ای است که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *